Okirat
megőrzése
Amennyiben jogszabály kivételt nem tesz, a közjegyző bármely okiratot átvehet megőrzés céljából.
A közjegyző az okirat átvétele alkalmával jegyzőkönyvet készít, amelynek tartalmaznia kell
- az átvétel helyét és idejét,
- az átadó családi és utónevét, lakóhelyét, szükség esetén egyéb személyi adatait,
- az átvett okirat megjelölését,
- annak a személynek a megnevezését, akinek a részére az okiratot ki kell adni,
- az okirat őrzésének idejét.
A közjegyző az átvett okiratról a félnek átvételi elismervényt ad.
Az okirat kiadásakor a közjegyző – miután az átvevő személyazonosságáról meggyőződött – az átvételt a fent említett jegyzőkönyvön vagy külön jegyzőkönyvben ismerteti el.
Az okiratra vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a váltó, továbbá az információhordozók átvételére és visszaadására is.
Szükséges dokumentumok:
- kérelmező részéről személyazonosító igazolvány/útlevél/vezetői engedély (saját kezű aláírással és fényképpel ellátott) és lakcímkártya,
- a megőrzés tárgyát képező okirat.
Dr. Molnár Tamás közjegyző angol és olasz nyelven is jogosult okirat megőrzésére irányuló eljárást lefolytatni.